Wednesday, October 30, 2013

3388. تعارف اومد نیومد داره


یکی نوشته بود: " وقتی طرفتون بهتون میگه دلم برات تنگ شده، ولی شما دلتون براش تنگ نشده، چی باید جواب بدین؟"
جوابها از این قرار بود : " الکی بگو منم همینطور، چه اشکالی داره خوب..."، " بخند و بزن به مسخره بازی، میگذره و قضیه لوث میشه"، " بگو قربونت برم.انقدر جواب بی ربطیه و جا میخوره که فضا عوض میشه کلا" (این یکی رو راست میگه ظاهرا، از صداقتش واقعا خنده م گرفت و فضا عوض شد نسبتا)، " بگو مرسی"، ...
من نوشتم: " اگر نمیدونی به کسی که بهت میگه دلم برات تنگ شده چه جوابی باید بدی، در زمان اشتباه در مقابل آدم اشتباه قرار داری".
 پاکش کردم البته نهایتا. راستش خودم هنوز جواب مشخصی براش ندارم. از یه طرف میگم واقعا می ارزه که با " قربونت برم" و "مرسی" بزنی تو ذوق اون آدم؟ (توجه دارید که این آدم صرفا یه آشنا یا همکار نیست، یه کم توی زندگیتون نقش داره، حتی در حد گل قالی مثلا). بعد با خودم فکر میکنم که " منم همینطور(عزیزم)"  گفتنِ الکی برای رفع تکلیف چه ارزشی داره و اینکه اون آدم شاید احساس کنه که طرف واقعا این رو از ته دل نگفته و بدتر ناراحت بشه. بعد میگم  بابا دلم تنگ شده که آی لاو یو نیست که صدبار بالا پایینش کنی تا بگی. یه ذره هم ینی دلت تنگ نشده که بگی منم همینطور؟ خوب پس برای چی باهم هستین اصلا؟!
من شخصا در ابراز احساسات خسیس هستم. اگر دلم برای کسی تنگ نشده باشه عمرا حتی برای مصلحت هم نمیگم  "منم همینطور". معمولا به یه "مرسی" قناعت میکنم. ولی از طرفی اگر اون آدم شخص مهم زندگیم باشه حتما دلم براش تنگ میشه دیگه. اگر دلتون برای پارنترتون یا برای با اون بودن تنگ نمیشه، احتمالا یه جای قضیه می لنگه. لزوما هم ارتباط مستقیمی با شدت عشق و عاشقی نداره.

خوب البته آستانه آدم ها با هم فرق داره. یکی همون موقع که خداحافظی میکنه دلش تنگ میشه، یکی بعد از یک ماه ندیدن و نشنیدن صدای طرف، یکی بعد از ده سال، ... (متوجه هستین که  در اینجا منظور دلتنگیهای نسبتا واقعیه. اونی که فقط وقتی تنها میشه و بیکار میشه و حوصله ش سر میره دلش برای یکی تنگ میشه، ازاین بحث خارجه)
حالا برید بشینید فکر کنید ببینید در شرایط مشابه چه جوابی دادید/ شنیدید. راضی بودین از اون جواب؟ از شنیدن همچین جمله ای یا از گفتنش مضطرب شدید یا نه؟ اگر براتون پیش بیاد چه عکس العملی ممکنه داشته باشید و...
 خودم احتمالا دیگه تا مطمئن نباشم که جواب "منم همینطور" واقعی میشنوم (حالا "من بیشتر" پیشکش!)، این حرف رو نمیزنم اصلا (آدم سنش که میره بالا محافظه کار میشه). واقعا به نظرم دلیلی نداره که برای کسی که انقدراز نظر حسی ازت دوره، دلتنگ بشی اصلا. اگر هم اشتباها دچار همچین حسی بشی، باید سکوت کنی تا بگذره.

در کل زیاد سخت نگیرید. مسئله فیزیک اتمی که نیست.  احتمال اینکه اون " منم همینطور" مصلحتی یادش بمونه و به روتون بیاره، خیلی کمتر از " قربونت برم" ه. ابراز دلتنگی یا پاسخ متقابل به این ابراز هم هیچ مسئولیتی براتون به همراه نداره، نترسید.



No comments: