Sunday, August 12, 2012

3196. وقتی که زمین زیر پایت می رقصد


بازم یه فاجعه دیگه و داستان تکراری عدم وجود مدیریت مناسب و هرج و مرج.
منتها این دفعه یه فرق دیگه هم داشت : عدم اطلاع رسانی. حدود هیجده ساعت بعد از زلزله ای که تقریبا 50 تا پس لرزه محسوس داشته، هنوز خیلی از مردم داخل کشور از ماجرا مطلع نشده بودن! صدا و سیما که خبر فوریش طوفان در بنگلادش بوده و تصادف دوچرخه سواران در آلمان ، روزنامه های صبح هم صفحه اول رو به جریانات سوریه و بارش باران تابستانی با عکس گل و بلبل اختصاص دادند. لابد فکر کردن که زلزله عصر اتفاق افتاده و مردم بیدار بودن و خودشون به هم خبر میدن!
همه اینها باعث شده که خبرهای خیلی ضد و نقیضی پخش بشه. از یه طرف میگن بحران شدید نیست و اوضاع تحت کنترله و نسبتا سامان دهی شده، از طرف دیگه کسانی که خبر موثق از محل حادثه دریاف میکنن کاملا اخبار متضادی دارن: جستجو برای نجات زیرآوارماندگان بدون توجیه خاصی متوقف شده. کمک خاصی به مردم نرسیده و در مجموع اوضاع خیلی بلبشوئه (متاسفانه طبق تجربیات گذشته، حالت دوم باورپذیرتره).
مردم میخوان کمک کنن، ولی هرجا میرن به در بسته میخورن. هر موسسه ای که میرن میشنون که : هنوز برنامه مشخصی نداریم! هلال احمر گفته فقط کم های نقدی و خون مورد نیازه!

این وسط یه عده هم هستن که میگن اگه یه منطقه فارس نشین این اتفاق می افتاد بازم قضیه همینجوری بود؟
در جواب اینا دیگه واقعا چیزی ندارم که بگم.
رذالتی که این بیست و چهار ساعت گذشته  دیدیم کم سابقه بوده و جایی برای اعتراض به نظر این دوستان باقی نذاشته.
من شخصا مطمئنم که تک تک این قومها و آدمها کوچکترین اهمیتی برای اونایی که اون بالا نشستن، ندارن. ولی از این موقعیت نهایت استفاده رو بردن که همه رو بندازن به جون هم.
ما همه مشکوکیم. ما به همه چیز مشکوکیم... و عصبانی، خیلی عصبانی
شرمنده ایم آذربایجان

پ.ن.اگر دردم یکی بودی چه بودی... خدایا از دست خودت بنالیم یا از دست  بنده های شیطان صفتت

پ.ن.2. میگن خوشبختانه ابعادش به وسعت بم و رودبار نبوده (چون نصف شب نبوده که مردم خواب باشن). 250 نفر کشته برای زلزله 6 ریشتری اصلا کم نیست. ضمن اینکه 250 یه عدد نیست صرفا. اینا زندگیهایی هستن که تموم شدن و هزاران نفر دیگه که زندگیشون برای همیشه مختل میشه و اضافه کنید به اینها، کسانی رو که انقدر زیر آوار میمونن تا میمیرن...


2 comments:

Shadi said...

Movafagh bashi aziiiizam, tahsiiinet mikonam hamishe :*

Joker said...

:*