Thursday, October 14, 2010

638. از فرنگستان

صدای من رو از یه اتاق کوچولوی گرم در یک خونه قشنگ در حومه پاریس میشنوید.
فرودگاه دوبی اینترنتش یه مشکلی داشت یا من یه چیزی بلد نبودم، جونم بالا اومد و بعد از یک ساعت یک صفحه بالا نیومد.
پرواز خیلی خوب بود. جام راحت بود. غذا و سرویس و شرابش هم خوب بود. فقط "فرندز" ش کم بود. بدم نمیومد یک ساعت دیگه هم ادامه داشته باشه.
فرودگاه شارل دوگل هم شلوغ و پیچیده نبود. هوا خیلی سرده و بوی خوبی داره. اینجا همچنان اعتصابه و در نتیجه ترافیک زیاد شده.
از فرودگاه که برمیگشتیم تقریبا کل شهر رو با ماشین دور زدیم که من یه تصور کلی دستم بیاد. خیلی قشنگه و اصلا برج ندارن و همه چی قدیمیه و شانزه لیزه ...
واقعا موهبت بزرگیه که در پاریس آشنا داشته باشی وگرنه نمیدونم باید چه غلطی میکردم و از کجا شروع میکردم. فردا قراره با خانوم فرانسوی صاحبخونه بریم گردش در همین منطقه حومه پاریس، چون آقای فامیل میره سرکار و من باید یه جوری با این خانوم مهربون ارتباط برقرار کنم، امشب خوب تمرین کردیم، دیگه می فهمیم منظور همدیگه رو نسبتا. من عادت کردم که با هرکی که فارسی بلد نیست، انگلیسی حرف بزنم! یادم باشه فردا دیکشنریم رو ببرم با خودم.
خلاصه که خواستم بگم فعلا j'aime Paris* تا بعد چه پیش آید.


پ.ن. به نظر من سعی کنید در عمرتون حتما اقلا یکبار یک سفر طولانی با "Emirates Airline" برید. پشیمون نمیشید.من که بلیت تخفیف دار داشتم ولی درک نمیکنم چطور ملت این همه پول بلیت میدن! یا من چون سفر نمیرم برخوردم با این مسائل در حد اصحاب کهف ه!

پ.ن.2. اینترنت خونه شون هم خیلی خوبه

پ.ن.3. تصحیح شد

2 comments:

Anonymous said...

Chere Joker,
"J'aime Paris" est correct
on ne pas utilise "le" pour les Villes

BON Voyage et profitez bien :)

Joker said...

صبح که بیدار شدم یه دفعه یادم اومد که e رو جا انداختم. مرسی (: