Sunday, October 17, 2010

642. یک روز دیگر در پاریس






امروز هم رفتیم پاریس ولی نه جاهای توریستی، هرچند که پاریس همه جاش توریستی ه. رفتیم محله های مردمی که از پشت سوربون شروع میشن. میخواستیم بریم یه جایی که همه آدم مهم ها و معروفهای فرانسوی رو اونجا خاک کردن ولی بسته بود اون ساختمون. کلی توی کوچه پس کوچه هاش گشتیم. مترو بازی هم کردیم. انقدددرررر خسته م که نمیتونم تکون بخورم.کفشم هم از دیروز پام رو زده بود و امروز هم اذیت میکرد هنوز. خیلی خیلی سرد بود و باد بود.
فردا قراره تنهایی برم ولگردی. لوور و بالای ایفل و پرلاشز و هرجا دیگه که یادم اومد.
پس فردا اینجا کلا اعتصابه. مترو و قطارها و همه چی تعطیل. این چند روز هم جلوی پمپ بنزینها یک صف طویلی بود، شایعه شده که قراره پالایشگاه اعتصاب کنه و بنزین خیلی کم بشه. یه وقت دیدین به هواپیماها هم سوخت ندادن و من اینجا موندگار شدم!

پ.ن. رفتیم توی یه مغازه که چینی بودن فروشنده ها. نمیدونم چی شد که یه چیزی انگلیسی گفتن،من با خوشحالی گفتم اِه شما انگلیسی حرف میزنین؟ گفتن آره. گفتم چه خوب، بعد به فرانسه ادامه دادم و خرید کردم! حواسم نبود واقعا ولی حتما فکر کردن دستشون انداختم.

یه جا هم یه تظاهرات کوچیک بود مال الجزایری ها. شیرینی و چای هم میدادن که خوشمزه بود. کلا فرانسه انگار همش اعتصاب و تظاهرات ه دائم! مهد دموکراسی...



No comments: